Ulemper ved timeregistrering
Ulemperne ved timeregistrering kan være uoverskuelige. Primært fordi det er en helt ny hverdagsrutine, der skal indarbejdes. Denne indfasningsperiode kan være svær, at komme igennem, men er ikke anderledes end andre nye rutiner, der skal ind under huden.
Ulemper ved timeregistrering
Vi vil her kigge på et par af de overordnede ulemper der kan være når man skal anvende timeregistrering til at holde styr på tidsforbruget på de forskellige projekter.
1. Dårlige brugerflader og brugeroplevelser
Der findes mange forskellige timeregistreringssystemer på markedet. Kvaliteten af brugerfladen og oplevelsen er dog meget svingende. Den helt gammeldags metode er excel timeregistrering, som meget hurtigt kan blive til meget omfattende opsætning, og ikke mindst besværlig brug og vedligehold. Hvis vi kigger på den online scene for timeregistreringssoftware, findes der også en lang række danske løsninger, fælles for de fleste af dem er, at de har timeregistrering som et biprodukt i deres online og digitale tidsregistrering.
Og som det er med et biprodukt, så er det ikke det første, du bliver præsenteret for. Det kan betyde, at der skal en del interaktioner til før man endelig kan starte uret og begynde timeregistreringen.
TimeOps primære brugerflade fokusere på at gøre det komplekse simpelt, og sikre, at du ikke skal navigere alt for meget for at finde de funktioner du har behov for.
2. Nye rutiner er svære, at komme i gang med
Vaner og rutiner er noget mennesket helt automatisk falder hen i, da det kræver færre ressource, at navigere på flere niveauer. Vished og genkendelighed skaber tryghed. Derfor kan noget så invaderende som tidsregistrering være en meget svær rutine at inkorporere i sin hverdag.
Timeregistrering kræver, at du har selvdisciplin, og ikke mindst at du husker, at starte uret hver gang du arbejder på et projekt, eller møder på arbejde. Hvis timeregistreringssystemet du anvender er smart, kan det sørge for at gøre dig opmærksom på at huske at tidsregistrere.
Alle nye vaner og rutiner er svære, så det gælder om bare at holde ved! TimeOps har gjort timeregistrering så nemt, at du både online og via din mobil kan tidsregistrere som du har behov for det, når du skal indarbejde den nye rutine i din hverdag.
3. Medarbejder kan føle sig overvåget
Nogle medarbejdere føler de bliver overvåget – men i virkeligheden kan det være med til at sætte fokus på at nogle arbejdsopgaver tager længere tid end hvad man egentlig lige gik og regnede med. Når det bliver synligt i firmaet, bliver man bedre til at planlægge, og også vide hvad de forskellige opgaver rent faktisk er værd i tid.
Dette er meget vigtigt at lægge vægt på når i skal indfase tidsregistrering i virksomheden, hvis der ikke førhen har været anvendt timeregistrering.
4. Flere medarbejdere og flere meninger om tidsregistrering
Når der skal vælges nyt system, som medarbejderne fast skal anvende hver dag, kan der hurtig opstå mange meninger om, hvad der er god og hvad der er dårlig tidsregistrering. Det kan gøre det mere kompliceret, at få onboardet alle på en smertefri måde, og lige når det kommer til timeregistrering, er det yderst vigtigt, at alle på holdet er med, og får registreret deres tid for, at skabe det overblik, og den indsigt, der skal til for at drive forretningen på mest rentable måde.
En ting vi er meget sikre på er, at de fleste medarbejdere kan blive enige om er, at når det kommer til IT-systemer så skal de være simple og lige til at gå til. Derfor har vi bygget TimeOps netop ud fra de to brugeroplevelser, hvilket betyder du er igang så snart du trykker på knappen herunder.
Ulemperne ved timeregistrering er ikke så anderledes eller særlige i forhold til indførsel af hvilket som helst andet IT-system i din virksomhed. Det handler om at have et velbygget system, en god onboarding proces, gennemsigtig service og nærværende support.