Hvem kan anvende et timeregistreringssystem?
I denne artikel vil vi tage et kig på hvem, der kan anvende et timeregistreringssystem, og eksempler på brancher som aktivt anvender timeregistrering til, at skabe et solidt grundlag for en sund og god forretning.
Først vil vi kigge på de to overordnet grupper af brugere, som anvender tidsregistreringssystemer, til drift og vækst af deres virksomheder.
Er du i tvivl om, hvad timeregistrering er, og hvad det indebære, kan du læse vores uddybende artikel: “Hvad er timeregistrering?”
Timeregistrering for selvstændige
Som selvstændig er det yderst vigtigt, at få mest muligt ud af de timer man smider i, at bygge og udvikle en sund virksomhed. Livet som selvstændig indeholder rigtig meget ansvar og selvdisciplin, og du skal hele tiden skifte i mellem mange forskellige roller, det betyder, at du konstant har en lang række af bolde i luften, som der skal holdes styr på.
Derfor er det yderst vigtigt, at få dokumenteret den tid der bliver brugt i virksomheden, både når det gælder interne processer, men ikke mindst når det gælder arbejde på kundeprojekter. Her er simpel tidsregistrering et uvurderligt værktøj, som sikre, at du ikke bliver snydt, eller for den sags skyld dine kunder.
Udover at du selv, som selvstændig, kan have brug for timeregistrering, bliver det i høj grad en nødvendighed, når du skal have indsigt i dine ansattes timeforbrug på de forskellige kunder, projekter og opgaver.
Timeregistrering for ansatte
Som ansat ønsker du formentlig, at skabe værdi for den virksomheden man er ansat i. I nogle virksomheder er det fysisk tydeligt, hvilken fremdrift du har formået at skabe. Dog findes der også massere af stillinger, hvor din indsats ikke nødvendigvis udmønter sig i noget fysisk. Det kan være research, kundeservice, administration eller meget andet. Som ansat vil du højst sandsynlig også gerne kunne dokumentere, hvordan du har brugt dine arbejdstimer, til at skabe værdi, overfor din leder og chef.
Her er timeregistrering for de ansatte et rigtig godt værktøj til, at sikre, at du og din leder ved hvordan din arbejdstid er anvendt. Med timeregistrering får du overblik og indsigt i dine arbejdsprocesser, og kan på den måde lave bedre planlægning af hvor og hvordan ressourcer skal anvendes.
Brancher som anvender timeregistreringssystemer
Der er rigtig mange brancher, som anvender timeregistrering, nogle i højre grad end andre. Her kigger vi på 5 brancher, som anvender tidsregistrering til, at realiserer den anvendte arbejdstid for kunder og klienter.
Revisor & bogholdere
Som revisor og bogholder foregår det meste af arbejdsdagen på kontoret, højst sandsynlig foran en computer, eller på inspektion ude hos en kunde. Her bliver tiden brugt på kunders regnskab, bilag, og skattemæssige forhold og meget andet.
I løbet af en arbejdsdag bliver der hoppet rundt blandt de forskellige kundeopgaver, som er aktuelle. Her er det en stærk nødvendighed, at have et tidsregistreringssystem, som nemt og hurtigt kan tracke tiden brugt på kundernes regnskab og rapporter.
Marekting & kommunikation
Hvis du arbejder indenfor marketing og kommunikation, så kan din arbejdsdag bestå af møder, indholdsproduktion, webudvikling, tekstforfatning, research og analyse. Alle disse typer opgaver foregår på et kontor og foran en computer.
Mange af arbejdsprocesserne der ligger bag god markting og kommunikationsarbejde, kan være ugennemskuelige for kunden, og her kan timeregistrering af kundernes projekter skabe den gennemsigtighed på timeforbruget, som er nødvendig for, virkelig at forstå værdien af produktet leveret til kunden.
IT og Software
Hvis du arbejder med IT og software, sidder du nok mange timer foran en computer og 90% af din arbejdsdag består af brug eller udvikling af software. Når du arbejder med IT, og skal fordybe dig i et område/emne for at udvikle og opsætte komplekse IT systemer, kan tiden lynhurtigt forsvinde om ørene på dig, mens du absorbere viden, metoder og programmere. Derfor er online og simpel timeregistrering et værktøj, man ikke kan undvære, når man bygger systemer for kunder og klienter.
Ledelse og drift
Hvis du er leder af en virksomhed eller en afdeling, og står for den daglige drift, for et team af medarbejdere, har du ansvar for, at i når de mål, som er blivet opstillet. Det kræver god projektledelse og overblik at være leder for et team.
En del af god projektledelse kan være timeregistrering for hele tiden, at have en finger på pulsen af det projekt der arbejdes på. Det gælder både for lederens egen tid, men så sandelig også den tid teamet bruger på at løfte projektet. Med en god tidsregistreringsrutine bliver det langt nemmere, at planlægge hvordan tiden skal bruges på de forskellige kunde projekter.
Entreprenører og håndværkere
Som håndværker kan du befinde dig både på kontor & på byggepladsen, og nogle har en del transporttid mellem opgaver og lokationer. Med sådan en differentieret arbejdsdag, kan man hurtig glemme hvor meget tid, der er brugt, og for hvem, og hvor den er brugt. Den gammeldags metode med små ugesedler der skal organiseres, eller tunge støvede regneark er bare ikke optimal, når der er fart på arbejdsdagen.
Med et simpelt timeregistreringssystem som er mobilt, kan du med meget få klik registre din brugte tid direkte ind i et struktureret og automatiseret system, som sikre, at du ikke glemmer og spilder noget tid i løbet af den travle arbejdsdag, hverken ude og hjemme.
Fordele ved timeregistrering
Dette er bare et lille uddrag af hvem, der kan anvende et timeregistreringssystem. Der er rigtig mange gode fordele ved at timeregistrere både for ledelse og ansatte, og det gælder rigtigt mange brancher, nogle i højre grad end andre. Hvis du er interesseret i, at læse mere om hvorfor et timeregistreringssystem er en god ide, kan du læse vores artikel: “Fordele ved timeregistrering”
Hvem kan anvende TimeOps som timeregistreringssystem?
Hvem kan anvende timeregistreringssystemet TimeOps? Kort sagt, ALLE! TimeOps er så simpelt, at du kan bruge det i de fleste brancher.
TimeOps kerne er bygget rundt om, at du uanset hvordan du vender og drejer det, anvender tid på projekter, for en kunde eller internt i virksomheden. TimeOps fokusere ikke på vagtplanlægning, pauser og ferier, men på den tid som skaber værdig for kunden og/eller virksomheden, og som i sidste ende kan faktureres.
Derfor har TimOps bygget et system, hvor alt du skal gøre, er, at vælge kunde, vælge projektet du arbejder på, og til sidst beskrive den opgave du arbejder på lige nu og trykke på start ikonet, så er du igang.
Hvis du stadig er i tvivl, om det kan være så simpelt, at registrer din tid, så kan du prøve det selv her, helt uden nogen konto, bruger eller profil i nogen form. Med den anonyme test konto kan prøve alle funktionerne helt uforpligtende
