Hvad er timeregistrering?
Så hvad er timeregistrering? Timeregistrering er, helt simpelt, at holde øje med hvor lang tid, der går med forskellige opgaver. Om det er tiden, der går med at vaske tøj, eller tiden der går med at udvikle en app for en kunde, er ligemeget.
Idéen bag timeregistrering er, at man efterfølgende kan skabe sig et overblik over, hvor lang tid en komplet opgave har taget. Erhvervsmæssigt er det meget almindeligt, at afgive et tilbud hvor man har indregnet, at der skal bruges et vist antal timer på opgaven. Uden timeregistrering kan man ikke udregne, om ens tilbud gav overskud eller underskud på timefronten
Hvis man som virksomhed indfører timeregistrering, er det derfor vigtigt, at inkludere alle dine medarbejdere, og at de husker at registrere deres timer. Ellers vil overblikket ikke kunne give det fulde billede
Hvordan fungere timeregistrering?
Det er helt op til den enkelte, hvordan man vil lave timeregistrering. Mange erhverv arbejder stadig med fysiske ugesedler. Ugesedler bliver dog oftest brugt af håndværkere. En ugeseddel er et stykke papir, hvorpå man notere sine arbejdstider. Når ugen er slut, så skal sedlen afleveres på kontoret.
Som den digitale hverdag er blevet en stadig større del af arbejdsdagen, så har timeregistrering i et Excel-ark vundet en del indpas. Her kan man nemlig tilpasse sit ark, så det passer 100% ind i ens virksomhed. Indlevering og opbevaring af Excel-ark skal dog ofte køres med hård hånd, med velstruktureret opbevaring, ellers kan det hurtigt blive besværligt at finde rundt i gamle registreringer. En af de gode ting ved at bruge Excel til registrering af jeres timer er dog, at mange systemer i dag tillader, at i kan importere registreringerne direkte, fx lønsystemer.
Slutteligt gør mange virksomheder brug af digitale systemer. Her foregår det hele digitalt, ofte igennem et program installeret på computeren, eller som kører oppe i skyen. Fordelene ved at bruge et sådant system er, at data og information flyder frit rundt i hele virksomheden. Her skal man ikke huske og indlevere sin ugeseddel eller Excel ark. Derudover så kan disse systemer ofte integreres direkte med andre systemer, som fx regnskabsprogrammer eller lønsystemer. Det betyder, at der skal bruges mindre tid på administrativt arbejde ligesom, at mængden af fejl reduceres betydeligt.
Et af de problemer, der ofte kommer med digital tidsregistrering, er mængden af de funktioner som systemerne tilbyder. De har ofte en overflod af funktioner, som desværre ender med at skabe mere forvirring, end gavn, blandt dine ansatte, som egentlig kun skal kunne registrere timer.
TimeOps har bygget danmarks smarteste og mest simple timeregistreringsystem, som både kører i skyen, på din computer og på din telefon. Og det bedste af det hele er, at du kan komme igang med timeregistrering helt gratis med TimeOps, 3 trin og du er flyvende.
Er du ikke overbevidst om, at der er nok fordele ved timeregistrering til at du bør kaste dig ud i det, så synes vi du burde skimme indlægget vi har skrevet om fordelene ved timeregistrering
Hvis du stadig er i tvivl om, hvad timeregistrering er? Så kan du prøve TimeOps helt gratis og uforpligtende uden en konto lige nu. TimeOps er så simpelt, at tidsregistrering næsten giver sig selv.