Ledere i både den offentlige og den private sektor arbejder ofte mere end 37 timer om ugen på grund af deres kontrakter, som typisk ikke sætter en grænse for antallet af arbejdstimer.
Den gennemsnitlige arbejdstid for ledere er mere end 44 timer om ugen, og kun hver fjerde leder får overtidsbetaling, viser en undersøgelse fra DM. Undersøgelsen, som har spurgt 300 ledere ansat i både den offentlige og private sektor, giver et indblik i ledernes arbejdsvaner.
Værktøjer til din arbejdstid
Vi hjælper dig med din tidUge nr.
Nedtælling
Gratis Stopur
Arbejdstidsberegner
Mere om arbejdstid
Vil du have mere ud af din arbejdstid?
Kender du følelsen af manglende overblik og overskud? Ved du om der er spildtid eller ineffektiv tid i din dag? Det er et spørgsmål som er meget svært at svare nøjagtigt på, med mindre man tracker sin tid med en vis præcision.
For at få mere ud af din tid, kræver det at du skabe en troværdig indsigt og overblik over hvordan du anvender din tid. Her bliver det tydeligt hvornår du er effektiv og hvornår du ikke er, og på den måde kan du blive opmærksom på hvordan du kan planlægge din dag bedre.
Derfor bør du tidsregistrer din arbejdstid
- Få overblik, indsigt og forståelse for dit tidsforbrug
- Bliv bedre til at planlægge og projektere dine opgaver
- Giv teamet en solid forståelse af dine arbejdsopgaver
- Identificere effektiv og ineffektiv tid i løbet af din dag
- Øget effektivitet og mere fokuseret indsats
- Præcis dokumentation af arbejdsprocess